E-İhale
İCRA VE İFLÂS KANUNU UYARINCA ELEKTRONİK ORTAMDA
YAPILACAK SATIŞLARIN USULÜ HAKKINDA
Giriş
E-İhale veya Elektronik İhale bir online ihale sistemidir. E-satış portalı, İcra ve İflas Müdürlükleri ile Sulh Hukuk Mahkemeleri Satış Memurluklarınca 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümleri uyarınca satışa çıkartılan menkul ve gayrimenkullere ilişkin satış ilanlarının elektronik ortamda yayınlandığı ve bu satış ilanlarının konusu ihalelere elektronik ortamda teminat yatırmak suretiyle teklif verildiği sistemdir. İcra dairelerince ve satış memurluklarınca ihale usulüyle yapılan satışlarda, tüm vatandaşlar E-satış portal üzerinden elektronik ortamda teminat yatırma ve teklif verme işlemlerini yapabilmektedir. UYAP kapsamında zamandan ve mekândan bağımsız olarak kişiler, İcra ve İflas Müdürlükleri ile Sulh Hukuk Mahkemeleri Satış Memurluklarınca satışı yapılacak olan menkul/gayrimenkullere elektronik ortamda satış tarihinden önceki gün saat 23.59’a kadar teklif verilebilmektedir. 24 Kasım 2021 tarihinde 2004 Sayılı İcra ve İflas Kanununda yapılan değişiklikle fiziki olarak mezat salonlarındaki satışlara son verilerek elektronik ortamda sonuçlanan, mesai saati kısıntısı olmadan ve mekândan bağımsız olarak aleni, şeffaf, güvenli ve her aşaması denetlenebilir ihale yapılması imkânı getirilmiştir. Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği 08 Mart 2022 tarihinde 31772 sayılı Resmî Gazetede ‘’İcra İflas Kanunu Uyarınca Elektronik Ortamda Yapılacak Satışların Usulü Hakkında Yönetmelik’’, İcra ve İflas Kanunu’nun 111/b maddesine dayanarak ilan edilmiştir. Bu itibaren en geç 1 yılın sonunda tüm icra daireleri ve satış memurluklarında elektronik satış sistemine geçilecektir.
- 1. E-İhale Süreci
1.1.Genel Olarak
‘’İCRA VE İFLÂS KANUNU UYARINCA ELEKTRONİK ORTAMDA YAPILACAK SATIŞLARIN USULÜ HAKKINDA YÖNETMELİK’’ e göre Elektronik satış işlemlerinde bulunması gereken evraklar şunlardır;
a) Taşınırın açık artırma şartnamesi (Yönetmeliğin 5. Maddesi)
b) Taşınırın elektronik satış ortamında açık artırma ilanı (Yönetmeliğin 6. Maddesi)
c) Taşınmazın açık artırma şartnamesi (Yönetmeliğin 7. Maddesi)
ç) Taşınmazın elektronik satış ortamında açık artırma ilanı (Yönetmeliğin 8. Maddesi)
d) Taşınırın gazete ilanı (Yönetmeliğin 9. Maddesi)
e) Taşınmazın gazete ilanı (Yönetmeliğin 10. Maddesi)
f) Artırma sonuç tutanağı (Yönetmeliğin 11. Maddesi)
1.2.Satış
Satış açık artırma ile yapılır. Birinci ve ikinci artırmanın yapılacağı gün ve saat aralığı, artırma başlangıç tarihinden en az on beş gün önce ilan edilir. Elektronik Satış Portalında yapılacak ilan ve şartname artırmanın bitimine kadar erişime açık tutulur. İkinci artırmanın başlangıç tarihi, birinci artırmanın bitimi tarihinden itibaren bir ayı geçmeyecek şekilde belirlenir.
İlanın şekli ve gazete ile yapılıp yapılmayacağı icra dairesince alakadarların menfaatlerine en muvafık geleni nazarı dikkate alınarak tayin olunur. İlanın yurt düzeyinde yayımlanan bir gazete ile yapılmasına karar verilmesi hâlinde bu ilan satış talebi tarihinde tirajı elli binin üzerinde olan ve yurt düzeyinde dağıtımı yapılan gazetelerden biriyle yapılır.
Gazete ile yapılacak ilanlara satış şartnamesi eklentisiyle geçirilmeyip, satılacak şeyin cinsi, mahiyeti, önemli vasıfları, muhammen kıymeti ve bulunduğu yer, birinci ve ikinci artırmanın yapılacağı gün ve saat aralığı ile artırmaya ilişkin bilgilerin yer aldığı Elektronik Satış Portalına erişim yapılacak internet adresi yazılmakla iktifa olunur.
İcra dairesince yapılması zaruri ilanlar dışında, taraflar Elektronik Satış Portalında yer alan ilan metnini, masrafı kendilerine ait olmak üzere, diledikleri vasıtalarla ilan edebilir. Ancak hususi mahiyetteki bu ilan resmî muameleye tesir etmez.
Gazetede ve Elektronik Satış Portalında ilan edilen metinler arasında farklılık bulunması hâlinde Elektronik Satış Portalında ilan edilen metin esas alınır. Şu kadar ki, gazetede veya Elektronik Satış Portalında ilanı yapılan metindeki hatalar, ihale tarihi değiştirilmeksizin sadece Elektronik Satış Portalında ilanen düzeltilir. Bu düzeltme ilanı ilgililere ayrıca tebliğ edilmez.
1.3.Teminat
Artırmaya katılabilmek için mahcuz malın muhammen kıymetinin yüzde onunu karşılayacak tutardaki nakit teminatın en geç artırma süresinin bitiminden önceki gün saat 23.30’a kadar satışı yapan icra dairesinin banka hesabına Elektronik Satış Portalı üzerinden yatırılması zorunludur.
Gösterilecek teminatın, teminat mektubu olması hâlinde, artırmaya katılacaklar veya ilgili banka tarafından, en geç artırma süresinin bitiminden önceki iş günü mesai bitimine kadar satışa konu mahcuzun muhammen kıymetinin yüzde onunu karşılayacak tutarda kesin ve süresiz banka teminat mektubunun, satışı yapan icra dairesine elden veya sistem altyapısı oluşturulduğu takdirde elektronik olarak tevdi edilmesi zorunludur.
Satış talep ederek artırmaya katılmak isteyen alacaklıdan ve ortaklığın satış suretiyle giderilmesinde artırmaya katılmak isteyen pay sahibinden, en geç artırma süresinin sona ermesinden önceki iş günü mesai bitimine kadar satışı yapan icra dairesine müracaat etmeleri hâlinde alacak veya ortaklık payının teminatı karşıladığı miktar kadar teminat alınmaz. Alacağın veya ortaklık payının teminata yeterli gelmemesi hâlinde eksik kısmın başvuru anında icra dairesi hesabına yatırılması veya teminat mektubunun icra dairesine tevdi edilmesi zorunludur.
Temsilci vasıtasıyla artırmaya katılacak kişilerin, temsilcileriyle birlikte en geç artırma süresinin bitiminden önceki iş günü mesai saati bitimine kadar satışı yapan icra dairesine müracaat etmeleri gerekir. Ancak noterlerin, resmî dairelerin veya yetkili makamların yetkileri dâhilinde ve usulüne göre verdikleri vekâletnameyi veya belgeyi bulunduran temsilcinin icra dairesine müracaatı yeterlidir. Bu şekilde ihaleye katılacakların teminat miktarını başvuru anında icra dairesi hesabına yatırmaları veya teminat mektubunu icra dairesine tevdi etmeleri zorunludur.
Hisseli satışın mümkün olduğu hâllerde açık artırma konusu malı belirli paylarla satın almak isteyen müşterek alıcıların, en geç artırma süresinin sona ermesinden önceki mesai bitimine kadar satışı yapan icra dairesine müracaat ederek hisse oranlarını ve artırmada adlarına pey sürecek hissedarı veya temsilciyi bildirmeleri gerekir. Ancak noterlerin, resmî dairelerin veya yetkili makamların yetkileri dâhilinde ve usulüne göre verdikleri vekâletnameyi veya belgeyi bulunduran hissedarın veya temsilcinin icra dairesine müracaatı yeterlidir. Bu şekilde ihaleye katılacakların teminat miktarını başvuru anında icra dairesi hesabına yatırmaları veya teminat mektubunu icra dairesine tevdi etmeleri zorunludur.
1.4. Teklif Verme Usulü
Elektronik Satış Portalında yapılan açık artırmada teklif verme süresi yedi gündür. Elektronik ortamda teklif verebilmek için Bakanlıkça hazırlanan sözleşmenin katılımcılar tarafından kabul edilmesi gerekir.
Açık artırma, ilanda belirtilen gün ve saat aralığında ve teklif verme yoluyla yapılır. Teklif verenlerin kişisel bilgileri, artırma süresi içinde bilişim sistemini işleten kamu görevlileri hariç hiç kimse tarafından görülemez ve bilişim sisteminde gösterilemez. Teklifler arasındaki fark, satışa çıkarılan malın muhammen kıymetinin binde birinden ve herhâlde yüz Türk lirasından az olamaz.
Açık artırmada en yüksek teklifi veren, artırma süresi içinde kendisinden yüksek bir teklif verilmedikçe teklifini çekemez ve teminatını alamaz. Açık artırma süresinin son on dakikası içinde yeni bir teklifin verilmesi hâlinde açık artırma bir defaya mahsus olmak üzere on dakika uzatılır. Teklif verme süresi içinde bilişim sisteminin bakımı veya iyileştirilmesi için gerekli olan işlemler yapılabilir. Bu işlemler, ihalenin geçerliliğini etkilemez.
1.5. İhalenin Yapılması Süreci
Birinci ve ikinci artırma, icra müdürü tarafından, ilanda belirlenen gün ve saatte, haczedilen malın muhammen kıymetinin yüzde ellisi üzerinden başlatılır. Şartların yerine gelmesi hâlinde mal, en yüksek teklif verene ihale edilir. Şu kadar ki, artırma bedelinin haczedilen malın muhammen kıymetinin yüzde ellisi ile o malla güvence altına alınan ve satış isteyenin alacağına rüçhanı olan alacakların toplamından hangisi fazla ise bu miktarı ve ayrıca bu miktara ilave olarak paraya çevirme ve paylaştırma masraflarını da geçmesi şarttır.
Artırmanın sona erdiği gün ve saatte şartların bulunması hâlinde, mal en yüksek teklif verene ihale edilmiş olur ve malın mülkiyeti ihale alıcısına geçer.
Birinci artırma sonucunda ihale bedelinin ödendiği tarih itibarıyla açık artırma ilanı Elektronik Satış Portalından kaldırılır. Birinci artırma sonucunda ihale bedelinin ödenmemesi durumunda ise ikinci artırma sonucuna kadar açık artırma ilanı erişime açık tutulur.
Asgari ihale bedelinin teklif edilmemesi nedeniyle ihalenin yapılamadığı veya en yüksek teklif verenin ihale bedelini yatırmaması sebebiyle ihalenin iptal edildiği hâllerde ikinci artırma ilk açık artırmadaki şartlar çerçevesinde tekrar yapılır.
Satış talebi teklif verme süresi başladıktan sonra geri alınamaz. Teklif verme süresinin bitimine kadar borcun tamamen ödenmesi hâlinde satış durdurulur.
Artırmada, alıcı çıkmazsa veya bu maddede yazılı şartlar gerçekleşmezse alacaklı, önceki satış talebinden kalan satış isteme süresi içinde satış günü verilmesini talep edebilir. Satış isteme süresi satış talebiyle birlikte durur ve duran bu süre, ihalenin yapılamadığına veya iptal edildiğine ilişkin tutanak tarihinden itibaren kaldığı yerden işlemeye başlar.
- 2. İhalede Teknik Sebeplerden Dolayı Teklif Verilemezse Ne Olur?
İcra müdürü, artırma bittikten sonraki ilk iş gününde Elektronik Satış Portalından kaynaklanan teknik sebeplerle, artırmanın son on dakikası içinde teklif verilemediğini Elektronik Satış Portalı kayıtlarından tespit ederse artırma süresinin bir gün uzatılmasına karar verir. Elektronik Satış Portalında derhâl duyurulacak bu kararda artırmanın başlayacağı ve biteceği gün ve saat aralığı gösterilir. Bu durumda artırmanın başlangıç tarihi, artırma süresinin uzatılmasına karar verildiği tarihten itibaren üç günü geçemez. Bu süre içinde, daha önce en yüksek teklif veren teklifiyle bağlı olacağı gibi yeni istekliler de teminatı yatırmak suretiyle artırmaya katılabilir.
- 3. İhale Alıcısı Parayı Verilen Sürede Ödemezse Ne Olur?
İcra müdürü, en yüksek teklif verenin ihale bedelini ödemediğini bir tutanakla tespit eder. İhalenin semeresiz kalması veya ihalenin iptali (bedelin ödenmemesi nedeniyle) hallerinde, bu durumun birinci ihalede meydana geldiği ahval bakımından ikinci ihale devreye sokulacaktır. Söz konusu ikinci ihale önceden ilan edildiği gün ve saatte icra olunacağı hususu düzenlenmiştir.
Şayet semeresizlik veya ihalenin iptali ikinci ihâle sürecinde meydana gelmişse bu durumda yeniden talep şartları dahilinde yeni ihale tertibi yoluna gidilecektir. Bu hâlde ikinci artırma, birinci artırmadaki şartlar çerçevesinde daha önce ilan edilen gün ve saatte başlar. Yani ikinci en yüksek verene ihale geçmez.
Açık artırma devam ederken kendisinden daha yüksek teklif verilen ihale katılımcısının artırma sonuçlanmadan nakit teminatını geri almak istemesi hâlinde sistem üzerinden teminat miktarı ihale katılımcısına iade edilir.
Açık artırma sonuçlandıktan sonra en yüksek teklif veren haricindeki katılımcılara yatırdıkları nakit teminat, artırma sonuç tutanağının Elektronik Satış Portalında ilan edilmesini müteakip UYAP üzerinden iade edilir.
Teminat mektubunun açık artırma devam ederken veya açık artırmanın sonuçlanması üzerine geri alınabilmesi için icra dairesine müracaat edilmesi gerekir.
İhale alıcısının en yüksek teklifi verip de süresi içinde ihale bedelini yatırmaması hâlinde alınan teminat iade edilmez. Öncelikle satış masraflarına mahsup edilir. Teminat bedelinin kalması hâlinde Kanun hükümlerine göre belirlenecek hak sahiplerine alacaklarına mahsuben ödenir.
- 4. E-İhaleye Kimler ve Nereden Giriş Yapabilir?
E-ihaleye T.C. vatandaşı olan, 18 yaşını bitirmiş ve icra satış ilanlarında belirtilen belgeleri zamanında teslim eden herkes katılabilir.Elektronik ortamda teklif verebilmek için esatis.uyap.gov.tr internet sitesinde bulunan elektronik teklif sayfasına E İmzalı, Mobil İmzalı veya İmzasız giriş yapmak gerekmektedir. www.eihale.gov.tr adresi üzerinden, Üye ol butonu yardımıyla sisteme girişte kullanacağınız kullanıcınızı oluşturarak E-İhale sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz. E-devlet üzerinden de TC Kimlik numaranızı ve şifrenizi girerek sisteme giriş yapabilirsiniz.
- 5. KDV Oranları
Genel kural çerçevesinde KDV Kanunu’nun 28. Maddesine göre Katma değer vergisi oranı, vergiye tabi her bir işlem için %10'dur. 30 Aralık 2007 tarihli ve 26742 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 2007/13033 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı’na istinaden,
a) Ekli listelerde yer alanlar hariç olmak üzere, vergiye tabi işlemler için, yüzde 18
b) Ekli (I) sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için, yüzde 1
c) Ekli (II) sayılı listede yer alan teslim ve hizmetler için, yüzde 8
olarak uygulanmaktaydı.
Söz konusu Cumhurbaşkanı Kararı ile 2007/13033 sayılı Karar'da yapılan değişiklikler ile bazı teslim ve hizmetlerde KDV oranı hakkında değişiklikler yapılmış olup, bazı ilgili değişikliklere aşağıda yer verilmiştir.
Konut, Arsa ve Arazi Teslimlerinde Uygulanacak KDV Oranı
- 16 Mayıs 2012 tarihli ve 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında rezerv yapı alanı ve riskli alan olarak belirlenen yerler ile riskli yapıların bulunduğu yerlerde dönüşüm projeleri çerçevesinde yapılan konutların net alanının 150 m2’ye kadar olan kısmı için%1,
- Belediyeler, il özel idareleri, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve bunların % 51 veya daha fazla hissesine ya da yönetiminde oy hakkına sahip oldukları işletmeler tarafından konut yapılmak üzere projelendirilmiş arsaların (sosyal tesisler için ayrılan bölümler dahil) net alanı 150 m2’nin altındaki konutlara isabet eden kısmı için%1,
- Yukarıdaki kapsama girmeyen konutların net alanının 150 m2’ye kadar olan kısmı için%8 KDV oranı, aşan kısım içinse %18 KDV oranı (önceki düzenleme kapsamında 150 m2’yi aşıyor ise aşan kısım itibariyle değil tamamı için %18 KDV oranı uygulanmakta idi.)
- Arsa ve arazi teslimleri için %18 yerine % 8
olarak uygulanacaktır.
İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticaretiyle İştigal Eden Mükelleflerin Özel Matrah Uygulayarak Yaptıkları Araç Teslimlerinde KDV Oranı
- Bu Karar ile yapılan değişiklik uyarınca, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal eden mükellefler tarafından %18 KDV ödenerek satın alınan araçların özel matrah uygulanarak yapılan teslimlerinde de %1 yerine %18 oranında KDV uygulanacaktır.
Tarım ve Orman Bakanlığı Tarafından Sertifikalandırılan Tohumluk ve Fidanlar
- Buna göre, daha önce; buğday, arpa, mısır, çeltik, fasulye, yer fıstığı, ayçiçeği, soya, şeker pancarı, patates, pamuk, nohut, yonca, korunga, adi ve diğer fiğler, sorgum, sudan otu ve sorgum-sudan melezinin sertifikalı tohumlukları ile sertifikalı meyve fidanları için uygulanan %1 KDV oranı, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından sertifikalandırılan tohumluk ve fidanların tümü için uygulanabilir hale getirilmiştir.
Yatlar, Kotralar, Tekneler ve Gezinti Gemileri İçin Uygulanacak KDV Oranı
- Buna göre, yatlar, kotralar, tekneler ve gezinti gemilerinin tesliminde KDV oranı % 18 olarak uygulanacaktır.
Tıbbi cihazların teslimi ve kiralanması
- Sağlık Bakanlığı tarafından yayımlanan “Tıbbi Cihaz Yönetmeliği” ve “İn Vitro Tanı Amaçlı Tıbbi Cihaz Yönetmeliği” hükümlerine tabi olan cihazların teslimi ile bunların kiralanması hizmetlerinde %8 oranında KDV uygulanacaktır.
- Sütçülükte kullanılan makina ve cihazlar, süt soğutma tankları, yumurtaları, meyvaları veya diğer tarım ürünlerini ağırlık veya büyüklüklerine göre ayırmaya veya temizlemeye mahsus makina ve cihazların tesliminde KDV oranı %18’den %8’e indirilmiştir.
Süt ve tarım sektöründeki bazı makine teslimleri
Birinci Sınıf Lokanta Ruhsatı Ya Da İşletme Belgesine Sahip Olan Yerler ile Üç Yıldız ve Üzeri Oteller, Tatil Köyleri ve Benzeri Tesislerin Bünyesindeki Lokantalarda Uygulanacak KDV Oranı
- “Birinci sınıf lokanta ruhsatı ya da işletme belgesine sahip olan yerler ile üç yıldız ve üzeri oteller, tatil köyleri ve benzeri tesislerin bünyesindeki lokantalar hariç” ibaresi yürürlükten kaldırılmış olup, ‘’Gazino, açık hava gazinosu, bar, dans salonu, diskotek, pavyon, taverna, birahane, kokteyl salonu ve benzeri yerler hariç olmak üzere kahvehane, kır kahvesi, çay bahçesi, çay ocağı, kıraathane, kafeterya, pastane, ayakta yemek yenilen yerler, yemeği pakette satan veya diğer şekillerde yemek hizmeti sunan yerler, lokanta, içkili lokanta, kebapçı ve benzeri yerlerde verilen hizmetler (bu yerlerde verilen hizmetlerin alkollü içeceklere isabet eden kısmı hariç)’’ şeklinde yenilenmiştir.
- Birinci sınıf lokanta ruhsatı ya da işletme belgesine sahip olan yerler ile üç yıldız ve üzeri oteller, tatil köyleri ve benzeri tesislerin bünyesindeki lokantalarda verilen hizmetler için KDV oranı %18’ten %8’e indirilmiştir. Bu yerlerde verilen hizmetlerin alkollü içeceklere isabet eden kısmı indirim kapsamında olmayıp eskiden olduğu gibi %18 KDV oranı uygulanacaktır.
DİPNOT: İhale’nin akim kalması halinde, alacaklının yeni satış talebi bağlamında, satış talep süresine ilişkin m.106 hükümlerini tamamlayan mahiyette talep süresi durma ve işleme esaslarına yer verilmiştir. Eski maddedeki son fıkra, ‘ikinci ihalenin akim kalması halinde satış talebinin düşeceği’ düzenlemesi de maddeden çıkarılmıştır. Hukuk sistemimizde ihale tek seferde hazırlıkla ve gereğinde devreye sokulacak ikinci bir artırmayı da havi olarak tertip olunmaktadır (İİK, m.114/I,126/I). İkinci artırmada da sonuç alınamadığında yeniden talepte bulunulması halinde (cebri satış talep süresinin uzamasına ilişkin İİK değişik m.106/II düzenlemesi paralelinde), yeniden işleyen bakiye süre dolana dek haciz düşmeyeceğinden yeni bir ihale tertip olunacaktır.
- 6. Ödemenin Yapılacağı Süre Bakımından Gayrimenkuller İçin de Artık 7 Gün
Madde kapsamında, ihale alım bedelinin ‘ihale sonuç tutanağının e-satış portalında ilanı tarihinden itibaren yedi günlük kanuni müddet içinde ödenmesi’ esası gayrimenkuller bakımından da kabul edilmiştir. Böylece, eski (mülga) maddedeki, ihale bedelinin ödenmesi için icra dairesinin alıcıya takdiren kanuni üst sınır müddeti dahilinde mehil verebileceğini havi düzenleme ilga olunmuştur. Ayrıca, değişik madde hükmünde, ihale alım bedelinin, ihalenin feshi istenmiş olsa da kanuni süresinde ödenmesi lüzumu gayrimenkul ihalesi bakımından da düzenlenmiştir.
- 7. Memurlar E-İhale Sisteminde Satışa Ne Zaman Dahil Oluyorlar?
İcra memurları, ihale bittikten hemen sonra ihalenin sistemdeki durumuna yönelik bir rapor çizelgesi çıkarıyorlar. Bu çizelge dalgalanma şeklinde ise sistemsel anlamda ihalede bir sorun olmadığını ancak düz bir çizgi şeklinde ise sistemsel bir sorun olduğu anlamaktadırlar. Çizelge de önem arz ettikleri kısım son 10 dakika çünkü buna göre ihalenin teknik arıza sebebiyle uzama durumu meydana gelmektedir. Görevli memurlar satışın gerçekleştiği son gün sadece bu raporu çıkarıp, analiz etmekte onun haricinde son satış günü bir işlem yapmamaktadırlar. İhalenin bittiği günden sonraki ilk iş günü ‘’açık arttırma tutanağı’’ düzenlenmektedirler.
Av. İsmail ÖZKAN
KAYNAKÇA:
1) İcra ve İflas Kanunu Uyarınca Elektronik Ortamda Yapılacak Satışların Usulü Hakkında Yönetmelik;
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/03/20220308-10.htm
2) 2004 Sayılı İcra Ve İflas Kanunu; https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=2004&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=3
3) 2007/13033 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı;
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2007/12/20071230-4.htm
4) 5359 Sayılı Cumhurbaşkanı Kararı;
https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/03/20220329-6.pdf